• email ارسال به دوستان
  • print نسخه چاپي
  • Plain text نسخه متني
به اين مطلب امتياز دهيد
5.00

مطالب تصادفي
صفحه اصلي | سينما - تلويزيون | مسعود فراستي در برنامه هفت:‌ "به اين ميگن استمنا!"

مسعود فراستي در برنامه هفت:‌ "به اين ميگن استمنا!"

اندازه فونت: Decrease font Enlarge font

در برنامه شب گذشته "هفت" -كه در ايام برگزاري جشنواره فيلم فجر هر شب از شبكه سه پخش مي شد-، اتفاق جالب و منحصر به فردي افتاد. طبق روال معمول برنامه فيلم هاي مختلف مورد نقد و بررسي قرار گرفتند و در آخر نوبت به فيلم جرم ساخته مسعود كيميايي رسيد.

سايت گنجينه-در برنامه شب گذشته "هفت" كه در ايام برگزاري جشنواره فيلم فجر هر شب از شبكه سه پخش مي شد، اتفاق جالب و منحصر به فردي افتاد. طبق روال معمول برنامه فيلم هاي مختلف مورد نقد و بررسي قرار گرفتند و در آخر نوبت به فيلم جرم ساخته مسعود كيميايي رسيد.

منتقد ثابت برنامه هفت، مسعو فراستي كه اين بار شروع كننده نقد بود در همان ابتدا با كلمه "پرت و پلا" نقد فيلم را شروع كرد. او در ادامه گفت: «اين فيلم پرت و پلاست و كيميايي هنوز در گذشته سير مي كند. البته اين در گذشته بودن هم واقعي نيست. اين نوستالژي يك نوستالژي واقعي نيست و در حقيقت نوستالژي بازي است! بازي با تخيلات است كه از گذشته براي رئيس باقي مانده است.»

بعد از صحبت هاي فراستي، فريدون جيراني(مجري) و عزيز حاجي مشهدي(منتقد) هم در مورد فيلم نظر دادند. فراستي اين بار گفت: «اصلاً يعني چه كه كارگردان مي گويد زندگي براي من با جرم شكل مي گيرد؟ يعني چه كه انسان با جرم انسان مي شود؟ اول بايد جرم باشد، كثيفي باشد تا بتوان به پاكي رسيد؟! اساساً اين حرف مشكل روان شناسي دارد. پس يعني ما انساني كه بدون جرم باشد نداريم! كسي كه جرم نكرده باشد نمي تواند به انسانيت برسد!»

 فراستي قبل از اين كه فرصت گفتگو به حاجي مشهدي برسد گفت: «حرف تندتري دارم كه در آخر خواهم گفت.»

در اين بين ارتباط تلفني با نيما حسني نسب نيز برقرار شد كه حسني نسب از اين لحن فراستي انتقاد كرد. اين تنها گفتگوي تلفني نبود و حامد بهداد هم روي خط برنامه آمد. البته قبل از آمدن حامد بهداد فراستي تير خلاصش را زد و گفت: «حالا كه يك دقيقه از برنامه مانده، بگذاريد خلاصش كنم! در يك جمله، در روان شناسي به اين ميگويند استمنا!"

فراستي جمله اش رو تمام نكرده بود كه جيراني خبر از برقراري ارتباط تلفني با حامد بهداد داد. همين همزماني حرف جيراني و فراستي باعث شد كلمه "استمنا" به صورت واضح شنيده نشود و شايد خيلي از بينندگان متوجه بيان اين كلمه توسط فراستي نشدند. ممكن بود اگر اين حرف در سكوت گفته مي شد انتقادات بسيار بيشتري را متوجه برنامه هقت و مسعود فراستي كند. در صورتي كه اين گفتگو آن چنان كه بايد مورد توجه سايت هاي خبري قرار نگرفت. سايت هايي كه كوچكترين سوتي هاي تلويزيون را به طور وسيع پوشش مي دهند در اين مورد سكوت اختيار كردند.

در انتهاي برنامه حامد بهداد كه روي خط تلفن آمده بود به صورت خيلي محترمانه و با حالت نان قرض دادن گفت: «مسعود جان! مي دانم كه سينما بدون نقد مي ميرد و تو هم به گردن سينما حق داري ولي كيميايي انقدر بزرگ هست كه ما از كلمه چرت و پرت براي كار او استفاده نكنيم»

مشخص بود كه بهداد كلمه "استمنا" را از فراستي نشنيده است. كه فراستي گفت: «عزيز دلم! من نگفتم چرت و پرت، من گفتم پرت و پلا كه درمورد اين فيلم كلمه بسيار درستي است».

او حتي گفت: «من كلمه تندتري هم گفتم، چرا آن را نگفتي؟!» و اين نشان مي دهد كه فراستي عامدانه و با فكر اين كلمه را در مورد فيلم كيميايي به كار برده است. در هر صورت بايد منتظر ماند و ديد آيا اين اتفاق پس لرزه اي براي فراستي يا برنامه هفت به دنبال خواهد داشت يا خير. مسئولين صدا و سيما نشان داده اند خيلي راحت مي توانند از چهره ها يا حتي برنامه هاي معروفشان بگذرند. آيا اين اتفاق در مورد برنامه هفت مي افتد؟!

www.gangineh.com

27 بهمن 1389

تكميلي:

فراستی:ذره‌ای از حرفم عقب نمی‌کشم

به نقل از نسیم، مسعود فراستی منتقد سینمای ایران جمعه هفته گذشته در برنامه 7 حرفهای جنجالی و تندی علیه مسعود کیمیایی بر زبان آورد که واکنش سریع و تند برخی سینماگران را در پی داشت.

فراستی در واکنش به حمله ی بی سابقه سینماگران به خود گفت: من پای حرفم ایستاده ام و ذره ای از حرفم عقب نمی کشم. آن سخنانی که هفته گذشته در انتقاد از مسعود کیمیایی بر زبان آوردم حرفهای لحظه ای و گذرای من نبود که دیروز بزنم و امروز پسش بگیرم. آن انتقادات، عقیده و دیدگاه من راجب مسعود کیمیایی و فیلم جدیدش بوده است و تا انتها پای حرفم خواهم ایستاد. حرفهایی که به هیچوجه توهین نبود، ولی متاسفانه در این میان بعضی دوستان به عمد از حرف هایم تفسیرهای عجیب و غریب کردند و حرف هایم را توهین دانستند و بعد علیه من واکنش نشان دادند. دلیل عمد دوستان برای حمله به من هم گفتنش بماند برای بعد.

فراستی در انتها گفت: نظراتم راجب مسعود کیمیایی را در کتاب "نقد" جدیدم که به زودی به بازار می اید به طور کامل نوشته ام و در آن جا می توانید دیدگاه جامع من در مورد مسعود کیمیایی و فیلم هایش را بخوانید. من هنوز بهترین فیلم کیمیایی "قیصر" را دوست دارم و به آن احترام میگذارم، ولی پای انتقادات هفته گذشته ام کاملا ایستاده ام و ذره ای عقب نمی کشم.

قابل ذکر است مسعود فراستی در برنامه زنده ی هفته گذشته هفت، بر روی آنتن صدا سیما، در نقد فیلم "جرم" ، ساختن این فیل توسط کیمیایی را مانند ... دانست که کیمیایی با این کار می خواهد تنها خود را ارضا کند. سخنان فراستی در برنامه گذشته هفت با جو سازی برخی سینماگران مواجه شد.

Subscribe to comments feed مجموعه نظرات (120 نظر):

مسعود در 21/02/2012 19:26:26
avatar
ندا جون خیلی ببخشید که این حرفو میزنم.استمنا کار کثیفیه که...(بش میگن خود ارضایی)
موافق مخالف
0
حبیب آدینه در 19/02/2012 13:09:39
avatar
درجواب آقایی که به فراستی عزیز توهین کردندشمااگه یه ذره شخصیت داشتی وچیزی ازفیلم میفهمیدی این غلطو نمیکردی
موافق مخالف
1
در 18/02/2012 19:59:52
avatar
از کیا دفاع می کنین؟؟؟
فراستی،فرهادی
شما لایق همین ها هستین
موافق مخالف
0
در 16/02/2012 00:28:42
avatar
ندا جون استمناء اینجا به معنی راضی کردنه ولی برای بعضیها ... جا افتاده.
موافق مخالف
28
naghedi در 16/02/2012 00:21:30
avatar
زنده باد مسعود فراستی.
موافق مخالف
1
رکسانا در 15/02/2012 14:01:02
avatar
کسی که از همه ایراد میگره معملومه مشکل از خودشه.زنده باد مسعود کیمیایی و پولاد که قراره راه پدرش رو ادامه بده و به امید روزی که پسر پولاد راهش رو ادامه بده...کسایی که میگن پولاد با رابطه اومده بالا هیچی از سینما نمیدونن که به خودشون زحمت نمیدن که برن بیوگرافی طرف رو بخونن بعد بیان نظر بدن(بازم زنده باد کیمیایی ها)
موافق مخالف
1
یزدان در 14/02/2012 21:42:21
avatar
اخه تو هنوز نتانستی یه فیلم بسازی بعدا داری از امثال کیمیایی و کیارستمی و اصغر فرهادی انتقاد مکنی به قول مدیری در سریال مرد هزار چهره شما پول میگیرین که حرف بزنین
موافق مخالف
1
در 14/02/2012 13:00:19
avatar
کیمیایی جزبزرگترین کارگردانای ایرانی کسایی مثل بهمن مفید فرامرزقریبیان عرب نیا فروتن نیکی کریمی شیلا خداداد رو کیمیایی کشف کرد
موافق مخالف
0
حمیدررضا وثوقی در 14/02/2012 12:58:28
avatar
اونوقی که کیمیایی قیصر گوزنهاوغزل رومساخت دوره خودش بود حالا هم دیگه نمیزارن اونجوری که میخواد بسازه
موافق مخالف
0
مهدي در 12/02/2012 20:51:57
avatar
نميدونم چرا فكر ميكنيد كه يك منتقد كه از فرصتي كه تو يه رسانه بهش داده شده سواستفاده مي كنه و به يه فيلم ساز بزرگ مثل مسعود كيميايي توهين ميكنه و فيلمش رو تخريب ميكنه ادم خوبيه يا داره درست ميگه
واقعا كه من كه خودم بچه پايين شهر هستم ميدونم چي ميگه زنده باد مسعود كيميايي
موافق مخالف
-3
راضیه در 12/02/2012 11:34:48
avatar
سلام
به نظرم تواین دوسال که هفت داره پخش میشه اصلا فیلم دیدن خیلی از مردم هم عوض شده توقع مردم رفته بالا. این از تاثیرات آدمیه که تو کار خودش سواد کافی داره وانقد رو مردم تاثیر میذاره.خدا حفظ کنه استاد فراستی رو
موافق مخالف
4
امید در 12/02/2012 03:50:11
avatar
ا خدایش؟!
من اون برنامه رو کامل دیدم ولی اصلا متوجه واژه ی "استمنا" نشدم! دمش گرم!

واقعا حرف دل ما رو هم زد. کیمیایی تا کی می خواد اینجوری فیلم بسازه, من از همون قیصرشم بدم میاد.فیلماش برای یه مشت لات و لوت بی سواد و بدرد نخور، خوبه.
موافق مخالف
0
در 11/02/2012 11:06:47
avatar
چرا چرت و پرت میگین فراستی که در مورد اخراجیهای3 گفت : اصلا فیلم نیست .
موافق مخالف
0
در 10/02/2012 14:26:27
avatar
بزرگی می گوید:مرغ تخم می گذارد اگر من بخواهم تخم مرغ را نقد کنم باید حتما تخم بگذارم؟کسی که فیلم نقد می کند حتما نباید فیلم بسازد.لطفا جنبه نقدمان را بالا ببریم.ممنون
موافق مخالف
4
دلارام در 09/02/2012 23:44:58
avatar
من اقای فراستی و نقدهاشونو دوست دارم ولی خوشم نیمد که یه چیزای در مورد اینا میگفت فکر کنم دستش تو جیب همیناس لطفا اگه کسی اطلاتی در این مورد داره بگه مرسی
موافق مخالف
-2
محمود در 01/02/2012 09:34:44
avatar
اقاحمید قصد توهین ندارم ولی اون زمانی که بابات هنوز بدنیا نیومده بود استاد داشت تو لس انجلس فیلمای جان فوردونقد میکرد یادمون باشه تاافرادی مثل استاد خاک سینما خوردند تا به اینجا رسیدند توهین نکنیم
موافق مخالف
2
علیرضا در 29/01/2012 11:15:36
avatar
خرده گیرد درسخن بربایزید
شرم دارد از درون او یزید
بایست با تلخی این واقعیت رو پذیرفت که در ایران عزیز ما هنوز نقد درست ، جایگاه خود رو پیدا نکرده
غرض ورزی ها اجازه ی نقد درست رو به ما نمی ده
پیش چشمت داشتی شیشه ی کبود
زان سبب دنیا کبودت می نمود
به جناب فراستی توصیه می کنم این شیشه رو از پیش چشم بردارن ...
موافق مخالف
1
شهلا در 21/01/2012 12:04:49
avatar
حکایت جالبی است جناب آقای فراستی فیلم های سینما را نقد می کنند و مخاطبین برنامه ی هفت بیانات این منتقد ارجمند را. نقد خوب و کارساز است اما به شرط رعایت ادب در گفتار یادمان باشد بی احترامی به این منتقد یا هر منتقد دیگری بی احترامی به خود ما می شود.
موافق مخالف
-4
شمیم در 19/01/2012 15:01:21
avatar
برای دوستانی که این طور بیخردانه ازیک به اصطلاح منتقد تعریف می کنند متاسفم. یه ذره بیشتر مطالعه کنید منقدی که فیلم جدایی نادر از سمسین روفیلم خوبی نمیبینه و اخراجی های 3 رو تمجید می کنه معلومه از کجا داره خط میگیره. وافعا متاسفم
موافق مخالف
124
حسام در 10/01/2012 04:40:19
avatar
فراستی حزف بدی نزد.اما جای این حرف تو برنامه هفت و به مخاطب عامی که برنامه رو نگاه میکنن نبود.شاید اگه یه برنامه مخاطب خاص بد چرا. میشد بگی.مردم به این مسائل حساسن گششو ندارن.فرض کن یه پسر باپدرش یا مادرش ای برنامه رو نگاه کنه؟
موافق مخالف
-25
efe در 09/01/2012 19:17:12
avatar
سلام
ابتدا در پاسخ به عزيزاني كه گفتند آقاي فراستي بايد فيلم بسازد بايد عرض كنم كه بهتر است هر كسي در جايگاه خودش قرار گيرد.اقاي فراستي يك منتقد است و قرار نيست كارگردان باشد.
اما واقعيتي كه سينماي امروز ايران با آن مواجه است بسيار وحشتناك تر از آن است كه تصور شود.به نظر مي رسد كارگردانان موفق ديروز به داشتن نام راضي شده اند و امروز به خود اجازه مي دهند فيلم هايي مانند«جرم»،«حكم»،«دعوت» و... را بسازند!
وقتي هنر به خدمت مقاصد شخصي در مي آيد، انتظاري بيش از اين نمي توان داشت.شايد فراموش كرده ايم كه جهان در خدمت هنر و براي خلق يك اثر هنري ست.
من براي ورزشكاران احترام قائلم؛ چرا كه هميشه در اوج غزل خداحافظي مي خوانند...
و سخن آخر اينكه:
استمنا=ارضا=راضي شدن= خيلي چيز هاي ديگر
تفاوت اينجاست كه كلمه اي مثل راضي شدن را روزانه بارها به كار مي بريم و چشممان عادت كرده است كلمه ي استمنا را فقط درد رساله ببيند و نهايتاً منجر مي شود به يك تعصب كوركورانه.
كاش براي يك بار هم كه شده اسامي را فراموش مي كرديم و با آثار روبرو مي شديم.
كيميايي، فراستي، جيراني و... همه انسانند و اشتباه مي كنند، يكي زودتر و ديگري ديرتر.
اما بايد اقرار كرد كه فراستي در حال حاضر درست حرف مي زند و بايد ديگراني هم به كمك او بيايند، شاد حال سينماي ايران كمي بهتر شود.
موافق مخالف
-16
اریو در 09/01/2012 09:15:28
avatar
فراستی جان برنامه ی هفت رو با تو دوست دارم. اصولا با ادا اطوار در سینما موافق نیستم . امیدوارم سینما بامعنی واقعیش یک روزی برای همه درک بشه. سینمایی که برای هر چیزش فکر شده باشه. به نظر من تولید شدن یا نشدن بسیاری از فیلمها هیچ تاثیری ندارن. و با سوادی یا بی سوادی به تاریخچه ی حضور ربطی نداره . همیشه موفق باشی. اریو .
موافق مخالف
3
سید محسن حسینی در 08/01/2012 01:49:44
avatar
آقای فراستی به نظر من قصد توهین نداشته و فقط نظر شخصی خود را به صورت نقد و با صراحت بیان کرده و پیشرفت سینمای ما در همین نقدها خواهد بود باید حرفها زده شود و ایرادها از زبان منتقدین سینما گفته شود به امید روزی که فیلمهای ایده آل در ایران عزیز ساخته و اکران شود
موافق مخالف
9
هادی در 04/01/2012 11:50:17
avatar
جناب فراستی شما اگر 100 سال هم طول بکشه نمیتونی فیلمی مثل قیصر بسازی قیصر آبروی سینمای ایرانه اگه خودت مردی یه فیلم بساز ببینیم چیکاره ای
موافق مخالف
22
ادری در 31/12/2011 07:29:32
avatar
راست میگه دیگه این کارگردان 40 ساله داره یه جور فیلم میسازه یعنی چه ؟؟؟؟ فیلم هاش همش یه موضوع و کیس داره که ...
موافق مخالف
1
امیر د در 30/12/2011 15:55:15
avatar
من از دوستداران فراستی هستم ولی قبول دارم که بعضی وقتها از تعابیر زشتی استفاده میکنه . متاسفم
موافق مخالف
-1
نگار در 24/12/2011 06:05:25
avatar
کاش فقط خودت هم یه فیلم میساختی تا میدیدیم چند مرده حلاجی! فقط بلدی بیرون بشینی و نظریه پردازی کنی یا این که در عمل هم قابلیتی داری. پریدن به این و اون و به کار بردن عبارات تند و زننده که کار شاقی نیست. هزار سال هم بشینی پشت میز و اینجوری نقد کنی اون سینمای ایده آلیستی که آرزوشو داری اینجا شکل نمی گیره. پس سعی کن با واقعیت آشتی کنی.
موافق مخالف
-3
محسن در 21/12/2011 20:39:44
avatar
ما نمی تونیم کلماتی که برای درک صحیح فیلم بکار برده میشن و توهین تعبیر کنیم
موافق مخالف
2
علی در 21/12/2011 20:05:47
avatar
اظهار حقیقت در مورد روند تلخ سینمای فعلی ایران که ناشی از ساخت فیلمهای سخیف ،مبتذل ،گیشه گرا و متکی بر بازیگرنماهاست حلقه مفقوده سینمای حال حاضر ماست

از جناب فراستی بابت نقد شجاعانه و بیان حقیقت سینمای ظاهری و تصنعی حال حاضر سپاسگذارم
موافق مخالف
8
مجید ح. در 18/12/2011 05:27:29
avatar
با نقدهای منفی مخالف نیستم ولی اگر همه بد باشند دیگر غیر قابل تحمل است نقد کردن . اصولا سینمای ایران را باید با سینمای ایران مقایسه کرد . امکانات کارگردان ایرانی چیست ؟ بازیگر ایرانی اصولا چقدر حرفه ای و متبحر است ؟ دست اندرکاران سینما چه میزان آگاهی و تجربه کاری دارند ؟ اصولا فیلم نامه نویس داریم ؟ اینها سوالاتی هستند که پاسخ روشنی دارند . آقای فراستی که فیلم " جدایی نادر از سیمین" را بد و بی کیفیت ( بدون فرم و ... ) میدانید و به سخره میگیرید آیا این موضوع اجتماعی در میان خانواده های ایرانی نیست ؟

با چرت بودن فیلم جرم موافقم هرچند فیلمهای خوبی از کیمیایی دیدیم . باید دید چرا کارگردان فیلمهای خوب دیروز ، امروز رو به چنین فیلمهای سخیفی آورده ؟ آیا این حاصل رو به زوال رفتن فرهنگ و علم و هنر جامعه و تاثیر مستقیم حماقت تزریقی نیست ؟

واقع بین باشیم ! مشکل جای دیگریست .. هنرمند سوزی هرگز در تاریخ تشویق نشده است ...
موافق مخالف
2
رضا در 02/12/2011 13:24:25
avatar
فیلم جرم مشکلات زیادی داردتمام تلاش انجام گرفته تایک اثرمهمویک قهرمان جدیدبه سینمای ایران معرفی شود ازسیاه وسفیدبودن فیلم گرفته تاانتخاب بازیگران ودیالوگهاوصحنه پردازیهاسازنده فیلم هرگزنمی تواندبه هدف خودش برسدبایدگفت اقای کیمیایی نمشودازیک نفران هم پسرخودت یک استاریابالاتریک قهرمان محبوب بسازی پیداشدن یک استارخوب یایک ارتیست خوب ومحبوب نیازبه شرایط خاص وپیچیده ای داردکه درکوران سینمایی ازدل سینماپدیدمیایدبدون نسبت وخویشاوندی دراقیانوس سینمابایدخیلی جلورفت تادردورهاودوردستها پیداشودبدون ادعاوبدون اشنایی ازدل مردم برای مردم نه تنهاپسرت رابزرک نکردی که به سابقه خودت هم لطمه زدی کاش هیچکدام ازاثاربعدازانقلاب رانمی ساختی به دوربین دست نزن مگرکه خوب فکرکرده باشی تکان بخوریدمامی فهمیم چه خبراست ببین ایاازگذشته هاوبزرگترها می شودچیزی دراوردومهم ترازان ازمردم مردم خیلی زیبایند.اقای فراستی معیارسینمااست اگریک جمله بگویدهمان نمره واقعی است مهم نیست کی خوشش می ایدکی نمی ایدواقعییت همینه کسی که 2گرفته بایدبه او2داد کسی که صفرمیگیردبایدصفردادهرکس که باشد هرچقدرکه خرج کرده باشدمهم نیست روی حرف فراستی کسی حرف نزندقهرمانی بیابیدکه در ذهن ماتاچ شودوباقی بماندبااوزندگی کنیم راه رفتن اونگاه او حرف زدن اومحیط اوموسیقی او ادمهای اطراف او.نمی توانیدبسازید همه شما نمی توانید دیگرنمیشودپایان سینمای زیبای من واستاد خیلی وقته که مرده ودفن شده
موافق مخالف
-2
امین در 25/11/2011 12:12:04
avatar
آقای فراستی آدم ایده ال گرایی هستند
موافق مخالف
1
در 20/11/2011 08:52:27
avatar
سلام فکر می کنم باید در مورد نظرت راجع به نقد تجدید نظر کنی. فکر کنم به این اعتقاد داشته باشی که انتقاد یعنی ساختن!
موافق مخالف
3
کوکبی اصل در 10/11/2011 18:22:59
avatar
برادر عزیزم جناب آقای فراستی سعی کن خودتو فدا نکن مردم ما هنوز همان مردمی هستند که در هنگام اکران فیلم آقای پرویز کیمیاوی یکی از روشنفکران سینمای ایران صندلی های سینما تیکه تیکه کردن سعی کن خیلی محترمانه و مودبانه نقد کن ناسلامتی هنرمندی و میخوای به دنیای هنر تعالی ببخشی پس برای خودت دشمن بوجود نیار این شمارازیر سیوال می برد یک هنر مند اگر نتواند با قاطعیت امادر عین با مهربانی و سالم سازی روابط خویش یک نقد سازنده داشته باشد به نظرمن هنرمند نیشت و اصلا شعور و استعداد این کار راندارد اولین اصول انتقاد ایجاد یک رابطه صمیمی و دوستانه بین طرفین تا شخص احساس نزدیکی و صمیمیت به تو کند به خودت بیا برادر خوبم و بدان این سینما جولانگاه خیال پردازی یک عده آدم سردر گم روانی است پس ارزش نداره آدم خودشو اینقدر به آب و آتیش بزن . خوب باش
موافق مخالف
2
فراستی در 02/11/2011 06:07:05
avatar
فراستی رو دوست دارم.اگه برای همه فیلمها به به و چه چه میکرد که سینمای ایران هالیوود بود و کیمیایی هم اسپیلبرگ.پس صحبتهای فراستی درست است.و ما باید مانند بعضی عرصه ها مثل پزشکی خودمان را به غرب نزدیک کنیم.البته در سینما باید از تکنیک غرب استفاده کرد نه از مضمون آن.و ما مضامین بسیار عمیق دینی، مذهبی و ملی داریم که باید از آن استفاده کنیم.وحید
موافق مخالف
4
مرتضی در 16/10/2011 06:49:27
avatar
سلام آقای فراستی :
منتقد ، یعنی شما . منتقد همانگنه که از اسمش پیداست ، باید فیلم را نقد کند یعنی نکات منفی فیلم را گوشزد نماید.به نظر من نقد و انتقاد یعنی به رخ کشیدن نکات منفی . نقد مثبت معنی ندارد.نکته جالب توجه در مورد شما (که خیلی ها تحمل آن را ندارند )،این است که شما هوشمندانه ، نکات منفی فیلم را یاد آور میشوید و بجای اینکه بعض ها از آن استفاده کنند ( در جهت بهبود کارشان ) ، مکدر میشوند.
موافق مخالف
4
شاهین در 15/10/2011 17:29:11
avatar
ای کاش کیمیایی بعد از انقلاب فیلم نمیساخت.. اون وقت به اسطوره سینمای ایران تبدیل میشد..
موافق مخالف
3
مصی در 09/10/2011 19:29:23
avatar
از این که استاد کیمیایی تاثیرگذار ترین سینماگر ایران نمیشه گذشت اما باید باور کنیم که فیلم سازان الان ما از اعتقادات گذشته و انچه که باور داشته اند فاصله گرفتند . مدام کار های قبلی را تکرار می کنندوبه جای اصلاح بدتر وبدترو بدتر میشند. سید را به یاد بیاریند در گوزن ها وقتی به گذشته رجوع کرد به رستگاری رسید .امیدوارم اقای کیمیایی حالا که به گذشته رجوع کرده بشه همون کیمیایی که ازش سراغ داریم...
موافق مخالف
3
حمیدرضا در 08/10/2011 13:20:23
avatar
آقای فراستی همون طور فیلم هیچکاک رو نقد میکنه که فیلم کیمیایی رو.
پس من به ایشون حق میدم که این فیلم براش مثل استمنا میمونه.
موافق مخالف
30
اریا کاویانپور در 04/10/2011 12:08:42
avatar
انصافا کیمیایی کارگردان ضعیفی است که چرت میسازد و فقط با رابطه بالا میاید
موافق مخالف
0
سجاد در 10/09/2011 05:57:31
avatar
فراستی راستگوترین ونترسترین منتقده وتن همه ی کارگردانا رو لرزونده دمش گرم!
موافق مخالف
-37
امیر صادق در 01/09/2011 19:58:12
avatar
با سلام همینطور که تو نظر ها هم میبینید اکثرا طرفدار مسعود فراستی هستند ولی بعضی ها که کمتر می فهمند یه ایرادای بچگانه میگیرند اخه مومن اگه فراستی بجای شلخته و مقوا و پرت و پلا یه چیز دیگه بگه ما هالیوودی میشیم
موافق مخالف
3
مسعود در 29/08/2011 09:20:43
avatar
من از نقد های اقای فراستی خوشم می اید ولی با این نقدی که در باره مسعود کردند موافق نیستم.
موافق مخالف
-8
PenDar در 15/08/2011 15:43:14
avatar
عقاید و باورهات واسم فوق العاده قابل احترام هستش آقای فراستی و آدمای محکم وقدرتمندی مثل تو برام الگو :-)
موافق مخالف
-69
یوسف در 06/08/2011 06:59:20
avatar
من فقط برای مسعود فراستی برنامه هفت رو می بینم چون فریدون جیرانی که حالا به هر دلیل فقط حرفها و سوالایی از مهمونها میکنه که فقط کلیشه است ومارو به سمت شفاف سازی سوق نمیده و اگر از مهمانها کسی انتقادی از فردی یا افرادی داره هم نمیزاره بیان کنه چون خلاصه خودش کارگردانه دیگه.. و تنها کسی که حرفشو بدون هیچ ترسی میزنه حالا کم یا زیاد ولی میزنه مسعود فراستی ایه
موافق مخالف
-25
کریم قربانزاده در 03/08/2011 18:27:14
avatar
با سلام.جامعه امروز ما از سویی تشنه دانستن حقایقی است که این حقیقت ها و سرراست سخن گفتن با بایکوت شدیدی روبه روست و از سوی دیگر نسل جوان تشنه دانستن حقیقت است و نسل های پیشین هم این عقده فرو خورده را دارا هستند.فراستی بی هیچ تعارفی خودش است و همان حقیقت هایی را می گوید که می بیند و تخصص آن را هم دارد.در جامعه دو دیدگاه برای او شکل گرفته است.آنان که می خواهند حقیقت پنهان بماند منتقد تند اویند و گروهی دیگر که مشوق و تحسین کننده اویند و از حقیقت دفاع میکنند و خواهن جامعه ای راستگویند.تنها جرم فراستی این است که نمی تواند دروغ بگوید.ای کاش این هیولا هزاران سر داشت در مملکت ما و راستگویی او به حوزه های دیگر نیز نشت می کرد.ای کاش.
موافق مخالف
5
علی در 01/08/2011 10:38:02
avatar
در جواب به دوستان : انتخاب فیلم برای نقد دست فراستی نیست بعد فراستی با کیمیایی دعوا شخصی داره مطمئن باشید
موافق مخالف
-3
نقد در 26/07/2011 19:21:28
avatar
زنده باد نقد زنده باد منتقد زنده باد مسعود فراستی
و ای خاک بر این سینمای سخیف ما . من نمیفهمم مسعود کیمیای (احتمالا بززززززززرگ ) تو تمام مدتی که فیلم ساخته آیا کلمه جدیدی جز چاقو کشیو ... کلا اکشن البته از نوع ابگوشتی ارائه داده؟؟ اصلا سینمای اکشن که فقط برای تفریح است ارزش نقد نداره . که فراستی کلی حال داده به این کیمیایی که فیلمشو نقد هم کرده
موافق مخالف
6
سالار در 18/07/2011 17:13:57
avatar
آقاي فراستي با اينكه با شما هم عقيده ام ولي شما كه اينقدر به فيلمها ايراد مي گيريد خودتون يه فيلم خوب بسازين تا بقيه هم درس و عبرت بگيرن! اصلا شما تاحالا فيلم ساختين؟ بزرگترين كارگردانهاي موج نوي فرانسه خودشون منتقد بودن
موافق مخالف
-8
حمید اکبری در 15/07/2011 17:47:54
avatar
به آقای کیمیایی بگید که بهروز وثوقی هم اگر الان بازی میکرد، دیگر حاضر به بازی کردن دراین فیلمها نبود.بهتر است علایق این سبکیتان را بنویسید و به مخاطبان خاص خود هدیه کنید.
موافق مخالف
1
امیر در 10/07/2011 10:29:48
avatar
نقدای فراستی به نظر من خیلیم خوب ومنصفانه است فراستی دمت گرم!
موافق مخالف
6
نیما در 08/07/2011 07:35:37
avatar
ببینم تا حالا کدوم شما آقایون و خانومای محترم استمنا نکرده؟اکر این فیلم هم مصداقی از این عمل باشه بر سازنده ایرادی وارد نیست.
موافق مخالف
-3
نقش خیال در 24/06/2011 00:23:05
avatar
سلام
به نظر من تنها منتقدی که می تواند سینمای ایران را از این بلبشو و آشوب هویتی و داستانی نجات دهد کسی نیست جز مسعود فراستی است .
البته به زعم من اهدای جایزه امسال به کیمیایی بودار است و رگه های سیاسی در آن نمایان و در پایان باید گفت که :
وای اگر از پی امروز بود فردایی
موافق مخالف
11
پرهام در 22/06/2011 23:01:39
avatar
اصطلاحاتی که آقای فراستی استفاده می کنند معمولا طبق سیاستهای برنامه است ولی ای کاش حرمت بعضی ازاشخاص را هم حفظ کرده و فدای برنامه نمی کرد
موافق مخالف
4
در 19/06/2011 23:44:04
avatar
بی فراست
موافق مخالف
-8
محمد امين در 19/06/2011 16:20:04
avatar
اصلا نقد يعين همين ،نه آن مزخرفاتي كه در دبير ستان و كتاب هاي دانشگاهي علوم انساني به خرد ما ميدهند . نقد يعني شماساختار را بر هم بزني و در اين ميان فرقي نمي كند اين ساختار را با چه كلماتي بر هم بريزي . اين جمله هم مزخرف است كه گفته شود كيميايي بزرگ است آيا بزرگي شخص دليل بر عدم نقد وي مي شود . خب بزرگ باشد .
موافق مخالف
6
مسعود در 15/06/2011 20:33:11
avatar
کیمیایی قصد داره تا یکسری از عوامل ضد ارزش تو جامعه رو ارزش نشون بده اونم بزور. تو سال 1390 چرا اون باید تیغ کشیدنو عربده کشیدنو به عنوان یک فاکتور مثبت به مخاطب دیکته کنه. اصلا حرف حساب قهرمانای داستانش چیه؟ به عرب نیای (قهرمان فیلم سلطان) آسو پاس دزد چه میاد که قانونو با دستای خودش اجرا کنه؟ رضا سرچشمه خودش با یه زن بدکاره (لعیا زنگنه) خودش معلومه رابطه داشته، رابطه این خوبه اما رابطه قاسم با زنای دیگه بد؟ کیمیایی بدجور ساعتش تو 30 ساله پیش زنگ زده و عکس فردین هنوز رو دیوارش.
موافق مخالف
12
در 15/06/2011 15:57:31
avatar
دم آقای فراستی گرم
موافق مخالف
8
پپه چوقي در 15/06/2011 11:57:48
avatar
همه تون بريد دنبال كارتون بابا حوصله داريد ها||||||||||||||||||||
موافق مخالف
-1
احمد در 14/06/2011 10:56:45
avatar
مسعود فراستي توي نقد جرم مقابل علي معلم بد بادي خورد. دادن سيمرغ به کيميايي يه باج بزرگ و حق السکوت از طرف دولت بود به کيميايي. علي معلم که از داوراي فجر بود ، با وقت کشي و کشوندن بحث به سمت فيلماي ديگه و اسماي ديگه سعي کرد بحث به فيلم جرم کشيده نشه.
جرم فيلم ضعيفي بود. من دأنشجوي پزشکي دانشگاه اکسفوردم. براي درس بهداشت رواني جامعه که با پيت کريوان داشتم فيلم محاکمه در خيابان و بردم و نقد کردم. مشکلات غير اخلاقي رو با بي اخلاقي نشون دادن مشکليه که همه با کيميايي داريم. بي اخلاقي يعني توهين به مخاطب. طرفداراي کيميايي ! کدومتون زن تون رو به به دوستتون ميسپرين؟ اين قصه ها مزحکه. اونايي که فيلماي شاهکار ديويد لينچ رو ديدن به نظرم قبول داره که کيميايي مثه شخصيتاي اونجا وقتي نمي تونه به روياش برسه دس به خود زني يا حتي استمنا ميزنه..
موافق مخالف
9
مهدي مصلح در 13/06/2011 14:54:58
avatar
فكر ميكنم از نظر زيبا شناختي هم نتيجه استمنا چهر ه بد تركيب تو باشه
موافق مخالف
-35
قاسم در 13/06/2011 04:51:10
avatar
آقای فراستی! نقدهای شما واقعا" دقیق و موشکافانس. اما کشوری که بیشترین طلاقش به خاطر مسائل جنسیه وبه خاطر ملاحظات احمقانه ومن درآوردی هیچ وقت براش برنامه ریزی نمیشه تا از بار فاجعه کم کنن،سیستم آموزشی که فقط توسری خوردنو به دانش آموز یاد میده، سیستم اداری بیمار و خیلی چیزای دیگه، مسلما" نمیتونه نقدهای شمارو با این الفاظ (که به نظر من بهترین کلماتیه که میشه به کار برد و درواقع لطفیه در حق اونا)قبول کنه.خواهش میکنم کمتر از این کلمات استفاده کنین تا همین یه تریبون روهم ازتون نگیرن!!!
موافق مخالف
6
:-) :-( در 07/06/2011 16:51:26
avatar
دیگه دوره فیلم فارسی گذشت.مسعود جون مرسی از شهامتت.
موافق مخالف
5
مهيار در 03/06/2011 03:04:00
avatar
فراستي چه براي سينما كرده كه انقدر طلبكاره؟؟
موافق مخالف
-6
نیلوفر در 01/06/2011 00:08:59
avatar
بودن افرادی چون فراستی قدمهایی است به سوی دیالوگ کردن و تحمل انتقادات یکدیگر و انتقاد همچون چاقوی جراحی است که بر بدن بیمار می کشد همچون انتقادات فراستی که جراح با بیمار دشمنی ندارد و امثال فراستی نیز با با هنر سینما دشمنی ندارد.
موافق مخالف
2
راحله در 31/05/2011 21:10:54
avatar
دوستای خوبم استمنا در این مورد، یعنی با این فیلم ،این آقا، فقط خودش رو راضی کرده و به راضی کردن تماشاچی فکر نکرده. این که حرف بدی نیست.
موافق مخالف
4
میثم در 21/05/2011 13:17:21
avatar
فراستی از جمله کسایی که بدون تعارف حرفهاشو میزنه حالا در الفاظ شاید یک مقدار مشکل داشته باشه ولی باید قبول کنیم که فیلمهای سینمای ما نه درمورد دنیای ما حرفی برای گفتن داره نه برای آخرت ما.
موافق مخالف
7
احسان در 13/05/2011 05:54:33
avatar
فراستی تو بی نظیری
موافق مخالف
4
محمد سعادت در 06/05/2011 20:08:10
avatar
دوستان ببینید ما از اولین اصول در سیمنما مون محرومیم .ببینید سینما یی که کل جذابیتش لباس تنگیه که تن الناز شاکر دوست یا مهناز افشارو....میشه ما ازش چی میخواهیم.مشکل مسعود فراستی نیست.مشکل فضای جامعه ی ماست که تو این سایت می بینیم وقتی از یک نقاد بحث میشه به جای اینکه نظر بدهیم لب به توهین می گشاییم و افتخار سینمای خود مسعود فراستی را به تمسخر می گیریم.
در مورد مسعود کیمیایی و فیلمش که تو جشنواره دیدم نظرم اینه که واقعا می خواد بگه دنیایی جدا از دنیای ما داره که تو هیچ کدوم از فیلم هایش علاوه بر این که تلاش کرده ولی نتوانسته آن را اجرا کند.من متحیرم چگونه برنده ی جایزه ی فیلم فجر شد.
یا تهمینه میلانی که با اون فیلم شاهکارش(!)که داستان نداره و در نتیجه کلا بد اموزیه وقتی صحبت ندارد در مورد دغاع از فیلمش توهین به فراستی را آغاز می کنه.
نتیجه:مشکل فراستی نیست مشکل اصول سینماست که ما از اون محرومیم.
موافق مخالف
-10
amir fantom در 30/04/2011 03:42:40
avatar
از آقای فراستی به خاطر نقدشون از فیلم آقای کیمیایی تشکر می کنم و ازشون خواهش می کنم به مبارزه خودشون ادامه بدن.در جواب خانوم میلانی هم که تو برنامه تیکه مینداختند و عشق های الکی خودشون به رخ آقای فراستی می کشیدند عرض کنم عشقی که با قیمت رژ و پنکک و فرمژه پیرزنا با روسری سبز بالا پائین میشه ارزشی نداره که شما بهش افتخار می کنین.
موافق مخالف
0
کمیل در 22/04/2011 21:25:04
avatar
آقای فراستی منتقد بزرگی هستند و من خدمت ایشان ارادت دارم ولی ایشان فکر نمی کنند که خودشان سر تا پا ایرادند...
موافق مخالف
0
نگین در 21/04/2011 14:46:27
avatar
من فقط بهت زده یه حرف فراستی هستم. اونجا که به تهمینه میلانی میگه <دختری که هم درس خونده هم خارج رفته چرا باید عقده ای باشه.> رشته تحصیلی من مثل خانم میلانی معماری. ما بیشتر از کارگردانا با نقد مواجهیم. واسه همینم میدونیم. نقد کردن و ایراد گرفتن راحت ترین کار دنیاست. از ترم 4 که بگذری ایرادی که تو به کار همکلاسیت می گیری همون ایرادیه که استادات می گیرن. واسه همینه که نمیتونیم زیاد به منتقدا اهمیت بدیم.
موافق مخالف
1
بابک در 21/04/2011 04:14:02
avatar
با سلام ، مردم خوب کشورمون دوست دارن حقایق در برنامه های صداوسیما به نمایش در بیاد ودرمورد سینماهم یک حقیقت تلخ وجود داره ،اونم مسئله سانسور وبسته بودن دست سازندگان فیلم در ساخت فیلمه که خانم میلانی به وضوح در برنامه هفت توضیح داد ، یادمون نره محبوبیت برنامه نود به خاطر نمایش ضعف مدیریت ورزش در کشوره نه به چالش کشیده شدن افراد... چیزی که در برنامه هفت کمتر بهش پرداخته میشه
موافق مخالف
5
من در 21/04/2011 00:09:36
avatar
فراستی ادبیات خوبی ندارد من به شخصه وقتی حرف زدنشو میشنوم بهم بر میخوره باید خودشو اصلاح کنه
موافق مخالف
-31
یه نفر در 20/04/2011 21:01:44
avatar
کسانی که ادعا می کنن کیمیایی رو میشناسن فراستی خیلی بهتر از شما اونو میشناسه ولی با نظرش درباره جرم منم موافقم واژه ای هم که استفاده کرده یعنی استمنا فهمیدن منظورش از درک بعضی از افراد خارجه وبه همین خاطره که در مقابلش جبهه میگیرن

درباره فیلم میلانی هم به واقعیت ها اشاره کرد وچون حقیقت تلخه تهمینه میلانی اونو نپذیرفت وبه طرز احمقانه ای از فیلمش دفاع می کرد

این کارگردان سینما با اشاره به بخشی از فیلمش که دو شخصیت اصلی فیلم اقرار به عقده ای بودن خود می کردند گفت: همه ی مردم ایران عقده ای هستند!

وگفت مگر می شود کسی در ایران زندگی کند و عقده ای نباشد!!!. فراستی حرفشو قطع کردو گفت: چنین مسائلی را به همه ی مردم نسبت ندهید.
موافق مخالف
7
باران در 20/04/2011 20:40:34
avatar
استاد فراستی
از این همه شجاعتتون در نقد فیلم ها واقعا سپاسگذارم
نقد یکی از ما دو نفر وبحثتون با تهمینه میلانی عالی بود
پاینده باشید
موافق مخالف
9
سوشیانت در 18/04/2011 14:24:39
avatar
آقای فراستی
خیلی از سخن ها زیبا هستند اما هر سخن جایی و هرنکته مکانی دارد
من تقریبا به تمام نقد های شما در یرنامه هفت توجه کردم و نکته ای که متوجه شدم این بود (البته این تنها نظر من است)
شما یک سوفیست به تمام معنا هستید
موافق مخالف
-6
سلیمه در 18/04/2011 02:25:42
avatar
دختر بی اصول فیلم تهمینه میلانی عقده ایست نه دختران بااصول ایرانی
موافق مخالف
9
کامران در 17/04/2011 17:03:33
avatar
واقعاً نقد آقای فراستی از فیلم یک از ما دو نفر بسیار جالب بود.متشکرم
موافق مخالف
25
اردوان در 16/04/2011 19:21:41
avatar
واقعا آقای فراستی متشکریم از نقد فیلم خانوم میلانی ...
واقعا فیلم خوبی نبود و به قول شما آدم هاش خوب در نیومده بود ...
و یه جورای فاجعه بود...
برای خانوم میلانی هم متاسفم که ضعیف بودن فیلمش رو نمیبینه و با جاروجنجال از زیر نقد های که به فیلمش شده فرار میکنه...
ماهم برای شما خانوم میلانی آینده ای رو نمبینیم....
موافق مخالف
7
شهرزاد در 16/04/2011 16:52:48
avatar
آقای فراستی دیشب با حرفهای شما حالت بدی پیدا کردم آیا به راستی بحث یا همون کاری که شما می کنید (نقد)ویک کلمه از حرفهایی که می زنید نه بالا می رید نه پایین.................این کار شما به نظر من یک لشگر کشی است که نه تنها اشنباه بلکه تاسف بار است یعنی با اینهمه معلومات نمی توانید کمی تعادل بین زبان و تفکرات و معلوماتتان برقرار کنید واین کلمات زشت (پرت وپلا-شلخته-استمنا.........)را استفاده نکنید باور کنید بد نیست روی دانش کلماتیتان کار کنید راستی آیا شما زن را می شناسید با او آشنایی دارید من شما را نمی شناسم ئلی احساس میکنم شما یک قلب خالی دارید خالی وتهی از هر چیزی مردی که نتواند خودش را کنترل کند و زمانیکه مردم دیشب خانم میلانی رو نقد منفی می کردن چشمهایتان از برق لذت موج می زد متاسفم بیسار زیاد ...به راستی در خود پلاسیدم شما که نه ولی آیا کسی گلدانی ندارد
موافق مخالف
-14
جمال پژمان در 16/04/2011 13:45:03
avatar
من نمیدونم منتقد قحطیه که این آقای فراستی رو به عنوان منتقد دائمی هفت نصب کردید!
دقت کنید گفتم نصب!
بهتر نیست چند تا منتقد رو به مردم معرفی کنید تا یه رای گیری بشه و با برنامه به نوبت بیایند برنامه هفت و فیلمها با نزاکت بیشتری نقد کنند!
دیگه خسته شدیم از این آدم !
موافق مخالف
-8
نظر در 15/04/2011 04:08:43
avatar
واقعا مسعود فراستي منتقد شجاع و با معلوماتيه و بودنشون در رسانه نعمته واسه هنر سينما
موافق مخالف
14
هدیه در 11/04/2011 20:27:08
avatar
حتی نمیتونم کلمه متاسفم رو واست به کار ببرم جناب فراستی من مثل خیلی های دیگه اون شب نشنیدم حرفت رو!استاد کیمیایی اونقدر بزرگ هست که با یه جمله شما خللی در شخصیتشون وارد نشه!
موافق مخالف
-8
علی الهی در 01/04/2011 16:18:28
avatar
چند کلام با آقا مسعود منتقد وزبان سینما من:
- اول از همه بگم بعد از این همه سال نقد کردن افراد خاص یک کاری کردی که بشینی پای نقد هر آدم عام و خاص، تقاص سنگینی برای زبان سرخ منتقد نسل ما . .
-بعد بگم بهت بزرگش نخوانند اهل خرد هر آنکس که نام بزرگان به زشتی برد...
-گرفتم مطلب و محتوای حرف تو ولی نپسندیم قالب یا فرم بیانت و . ..
موافق مخالف
-2
جلیل در 31/03/2011 16:47:56
avatar
در ایران همه دنبال تعریف و تمجید هستند و انتقاد به نظرشون یعنی دشمنی ...
و این مشکل بیشتر ما هست ...
گرچه به نظرم باید آقای فراستی هم از واژه جایگزین دیگری برای رساندن منظورشون استفاده می کردند تا حساسیت بوجود نیاد و باید نقد در فضای احترام آمیز گفته شود. و از این نظر آقای فراستی هم مقصر هستند.
موافق مخالف
3
دانشجو در 17/03/2011 05:16:13
avatar
آقای فراستی نقد های به جایی دارند ولی یک نقاد خوب کسیست که اولاً مشکلات و کمبود ها و محدودیت های جامعه را بشناسه و بعد در مورد یک فیلم نقد کنه،به عبارتی یک نقاد خوب در درجه اول باید یک جامعه شناس خوب باشه،هنوز خیلی ها هستند که با سبک مسعود کیمیایی عشق می کنند و با دیدن فیلم های اون به یاد گذشتشون می افتند،فیلم در جایی عبارت سخیف براش به کار می ره که بدون هیچ سبکی و مفهومی داستان رو بیان کنه و هدفش در درجه اول گیشه باشه در حالی که هیچ مفهومی رو نرسونه.
موافق مخالف
0
سپیده در 08/03/2011 04:18:37
avatar
جالبه دوستانی که به اقای فراستی ایراد میگیرند واقعا بی ادب هستند و بدون خوندن کتاب اظهار نظر می کنند !
موافق مخالف
6
در 04/03/2011 23:31:22
avatar
آره ]ره اخراجی ها فیلم خوبی فراستی ...
موافق مخالف
0
دکتر محمودرضا اثنی عشری در 28/02/2011 10:17:42
avatar
آقای فراستی. من در حدود 20 ساله که تمامی نقدها رو دنبال می کنم و سینمای ایران و جهان رو. با اینکه رشته من پزشکی است اما همیشه طرفدار هنر و سینما بوده و هستم و در شاخه ای از هنر (آهنگسازی) برای خودم فعالیت می کنم. در ابتدا باید بگویم نقدهای شما رو می پسندم در برنامه های مختلفی که در این سالهای اخیر از شما دیدم. من هم با سینمای سخیف و مبتذلی که منظور شماست با بازیها و دکوپاژ و تصاویر و تدوین و کارگردانی و سناریوی پیش افتاده اکثر فیلمهای ایرانی موافقم. اما در مورد فیلمی که بهترین فیلم جشنواره شناخته می شود با شما هم عقیده نیستم. آقای کیمیایی حتی در ضعیف ترین اثرش (تجارت) در آن رده قرار نمی گیرد. مصعود یک سری مخاطب خاص خودش را دارد. حتی بسیاری از تحصیل کرده ها هم دیالوگهای فیلمهایش را متوجه نمی شوند. کیمیایی دنیای خاص خودش را در سینما دارد و من گاهی احساس می کنم که دیالوگهایش شعره. تو ضیافت، سلطان، اعتراض، فریاد، مرسدس، حکم، رییس، محاکمه در خیابان و حالا جرم. من معتقدم شما مسابل شخصی یا درونی خود را مطرح کرده اید. اما من با اینکه از قیصر بدم نمیاد، به عنوان طرفدار کیمیایی بهترین اثر او را دندان مار و سلطان می دانم (با سپاس از ردپای گرگ). یا از اثاری مثل تجارت و تیغ و ابریشم و بیگانه بیا دفاع نمی کنم. اما فیلمهای خاک، بلوج ، رضا موتوری ،گوزنها، سرب، داش آکل، سفر سنگ، غزل، خط قرمز و گروهبان را هم فیلمهای خوب و دوست داشتنی می پندارم. اما به نظر من اسن فیلمها با فیلمهای سخیف و مبتذلی که من و شما از آنها گله مندیم تفاوت فاحشی دارد. فیلمهای به اصطلاح فرح بخشی! که اون بنده خدا اسمش بد در رفته! جون حد اقل یه استانداردهای کوچکی رو رعایت میکنه که بقیه همقطاراش اونم رعایت نمی کنند. در هر حال برای شما آرزوی سعادت و سلامت دارم.
موافق مخالف
4
مرتضي احمد در 26/02/2011 14:01:40
avatar
شما اگه خواسته باشيد عزيزترين شخص زندگيتون رو به زير تيغ جراحي بديد از هر جايي شده بهترين دكتر رو با مشاوره چندين نفر انتخاب مي كنيد حالا يه كارگردان بر روح وروان خانواده هاي ما تاثير منفي مي گذارد وما براش كف مي زنيم وحالا فراستي داره داد مي زنه اين كارگردان باعث توليد موج منفي بر روان ما مي شه حالا ما فقط چسبيدم به يه كلمه ...مسعود درود برتو كه نترسيدي
موافق مخالف
1
REZELI در 26/02/2011 05:01:56
avatar
هفت بدون فراستي ديدن نداره. يادمون باشه واقعيتو بپذيريم. 21گرم و 127 ساعت كجا،جرم كجا...
موافق مخالف
6
وحيد در 26/02/2011 04:38:35
avatar
اگه ايران يه منتقد با وجود داشته باشه،اونم كسي نيست جز مسعود فراستي.
موافق مخالف
7
سعید در 23/02/2011 13:31:59
avatar
چرا همه روی این کلمه زووم کردین در حالی که خود آقای فراستی توضیح روانشناسی برای استمنا داشت، خود ارضایی. این که همیشه معنی بد نمیده. واقعا هم درست گفتن. فیلم جرم مثل اینکه آقای کیمیایی یه هندی کم دستشه و چیزی رو که خودش فقط دوس داره درست کرده این یعنی استمنا.
موافق مخالف
7
فروز در 21/02/2011 02:54:18
avatar
فراستي شعورشو نداره زمانيكه كيميائي كولاك ميكرد اين احمق كجا بود
موافق مخالف
-19
احسان در 21/02/2011 01:18:09
avatar
آقای فراستی یه کم هم از راجر ایبرت یاد بگیریرید.
نه به کسی اینجوری توهین میکنه و نه از این الفاظ زشت استفاده میکنه.
استاد کیمیایی تحول بزرگی به سینمای ایران داد و هنرپیشه هایی که چهره کرد بهترین هنرپیشه های ایران هستند.
موافق مخالف
-7
علیرضا در 20/02/2011 23:04:34
avatar
اون شب برنامه رو داشتم ضبط می کردم ... الان هم دارمش ... خیلی باحاله ... وقتی این حرف رو می زنه ، حاجی مشهدی با ابرو بالا انداختن به مسعود فراستی میگه نگو نگو ...
موافق مخالف
10
علی در 20/02/2011 17:56:40
avatar
نود با عادلش خوبه ، هفت هم با فراستی
فراستی خوبه که این قدر با جرائت و بدون تعارف حرف می زنی اینجا هنوز هم عادت دارن که فقط تعریف بشنون و هنوز مردم و مسولان و کارگردانان فقط می خوان تعریف و تمجید بشنون آفرین فراستی.
موافق مخالف
12
رضا قاسمي در 20/02/2011 17:48:43
avatar
آقا يا خانم "بماند" كه گفتي بچه هاي اين دوره زمونه همه مي دونن اين چيزارو. بفرما تحويل بگير "ندا" مي گه من نمي دونم يعني چي.
البته از اين موارد من خودم ديدم. من دختر 19 ساله اي رو ديدم كه نمي دونست باكره يعني چي!!!!
موافق مخالف
5
amir در 20/02/2011 17:29:03
avatar
این پشمالو چقدر چرت و پرت میگه؟
موافق مخالف
-25
1 2 next مجموعه مطالب: 120 | نمايش: 1 - 100

نظر خود را بيان كنيد comment